A Láthatatlan Kéz

Utolsó kommentek:

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.06. 15:15:30

"Gondolom 5%-ot akartál írni, mert az igaz lehet." 5%? HAHA! AZ jó lenne. De jó lesz az 50%-nak is.

"Az meg kurvára nem pálya, hogy várok kétszer 6-8 órát a töltögetésre (még a kétszer félóra gyorstöltés sem pálya)."

Nem? Azért mész 200 km-et hogy megállás nélkül visszagyere? Az mire jó? Egyébként van 500-as elektromos autó is, akkor olyan kell neked.

"Az elektromos autóknak nagyobb az értékvesztése, mint a hagyományosé." jó lenne ha így lenne, akkor ócsóért vennék. De nem.

"Igen. Kb 60.000-70.000 egy időszakos szerviz (évente vagy 30.000 km-enként), ahol olajat és szűrőt kell cserélni (klíma, pollen az elektromosba is kell). A fék meg kopik az elektromoson is, ahogy a gumi is, ahogy az égők is kiégnek."
Kifelejtettél párat, pl szelephézag állítás, gyertyacsere, vagy garancia után a szétrepülő turbok, darabokra hulló váltó, kettős tömegű lendkerék, szétmenő főtengelycsapágy, stb. És dízelnél még több gond.
A fék speciel nem kopik az elektromosnál, mert csak vész esetén van használva, normál üzemben villanyfékezés van.

"de van ahol 7 évig (pl KIA), beleértve a kuplungot (kettős tömegű lendkerék) is" nem, éppen hogy NINCS beleértve még az üzemszerű kopás sem: "A garancia alól kivételt képez a kopó-forgó alkatrészek (pl. gumiabroncsok, a fékbetétek vagy a tengelykapcsoló-betétek, stb.) üzemszerű használatból eredő kopása, elhasználódása." Ráadásul ez is max 150 ezer kilométerig érvényes.
www.kia.com/hu/szerviz/7evgarancia/

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.12.06. 13:16:33

@fidesz maszop dk egykutya:

"ez még mindig csak az akksi, kb minden amit írtál az akksiból jön."

Úgy értettem, hogy hagyjuk az akksi élettartamát. Elnézést, tényleg kicsit pongyolán fogalmaztam.

"Gyorstöltő re nincs szükség, csak hosszabb utazásoknál."

Hát attól függ mi a hosszabb utazás. Nekem egy Budapest oda vissza egy nap alatt (400 km) nem olyan hosszú, de a legtöbb elektromossal (sőt talán egyikkel sem autópályatempó mellett) ezt nem csinálod meg egy töltéssel még nyáron sem. Télen meg kettővel sem. Az meg kurvára nem pálya, hogy várok kétszer 6-8 órát a töltögetésre (még a kétszer félóra gyorstöltés sem pálya).

"Gyors értékvesztés úgy általában jellemző az autókra, kihoztad a szalonból, már 50% veszteség."

Aham.... akkor szerintem vennem kellene egy A6-os Audit kéthetesen 8 millióért. Szerinted sikerül?
Gondolom 5%-ot akartál írni, mert az igaz lehet.

Az elektromos autóknak nagyobb az értékvesztése, mint a hagyományosé. Keress rá külföldi használtautós oldalon az árakra! Nézd meg a @VHB nevű fenti kolléga két évesen az új ár 35 %-ért kapott egyet állítása szerint protekció nélkül. De még ha %-osan annyi is lenne, mint a normálé, a lényegesed magasabb ár miatt lényegesen több lesz. Milliókkal.

"A magas árhoz meg nem árt hozzá számolni a hagyományos motoros 100 éves tákolmányok évi jó esetben csak 100 ezres pátyolgatási költségeit. "

Igen. Kb 60.000-70.000 egy időszakos szerviz (évente vagy 30.000 km-enként), ahol olajat és szűrőt kell cserélni (klíma, pollen az elektromosba is kell). A fék meg kopik az elektromoson is, ahogy a gumi is, ahogy az égők is kiégnek. Az összes többi meghibásodás garanciális 4, de van ahol 7 évig (pl KIA), beleértve a kuplungot (kettős tömegű lendkerék) is. Direkt rákérdeztem mikor vettem az autóm.

Akkor nézzük a számokat:

4 év alatt 60.000 X 4 = 240.000 Ft-ba kerül a szerviz, ha mondjuk 30.000-t mentél évente.
Az elektromos autó meg 4-4.5 millióval többe kerül, mint a diesel. Vond le a csak a 4-ből a szervizt, akkor marad 3760000 Ft. Na ebből az összegből, megteszek 400 Ft-os (nem ennyi, de legyen ennyi) üzemanyagárral és 6 literes (az sem annyi, hanem kevesebb de legyen ennyi) fogyasztéssal számolva kb. 156.000 km-t. És az elektromos autót sem fogják ingyen tölteni mindenhol. Ha otthon töltöd fizetsz az áramért, ha az ingyenes töltőnél töltöd, akkor sorban állsz (ha most nem, az elterjedéssel párhuzamosan egyre többet), az ingyenes töltő szintén meg fog szűnni az autók elterjedésével, mert ki fogja Paksot azért üzemeltetni, hogy más ingyen autózzon... stb.stb.
Az elterjedéssel továbbá megoldja az állam azt is, hogy jövedéki adót vágjon hozzád, mert hogy képzeled, hogy nem fizetsz adót, mikor mozogsz.

Vagy nézzük máshogy: 4 év után ott tartunk, hogy az 5 milliós autó bukott mondjuk 2,5-et az értékéből az elektromos meg bukott 4,25-öt. (jóindulatúan ugyanakkora 50 százalékos értékvesztéssel számolva, ez sem ennyi az elektromosnál, hanem több, de legyen ennyi).
Ez is 1,75 millió különbség.

Nem mondom, hogy 5-10 év múlva nem lesz jobb a helyzet, de nekem úgy tűnik, hogy egyelőre több a bukó vele, mint a nyereség, de ha ez szerinted akkora üzlet, akkor rohanj és vegyél egyet gyorsan! Engem nem zavar, ha jól érzed magad, de jómagam egyelőre maradnék a régi bevált technológiánál.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.06. 10:19:39

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: ez még mindig csak az akksi, kb minden amit írtál az akksiból jön.
Gyorstöltő re nincs szükség, csak hosszabb utazásoknál.
Gyors értékvesztés úgy általában jellemző az autókra, kihoztad a szalonból, már 50% veszteség.

A magas árhoz meg nem árt hozzá számolni a hagyományos motoros 100 éves tákolmányok évi jó esetben csak 100 ezres pátyolgatási költségeit.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.12.06. 07:02:11

@fidesz maszop dk egykutya:

Az aksit hagyjuk, elfogadom, amit mondasz.
A többi negatív faktor:

- kurva magas ár (két új benzines, vagy 1,7 db diesel közepes kombi jön ki egy elektromos árából)
- gyors értékvesztés
- gyorstöltő infrastruktúra hiánya
- rövid hatótáv
- még rövidebb hatótáv télen

Nagyjából ennyi.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.05. 21:05:04

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: azért mert a mélykisülés árt az akksiknak... Vagy mert egy "szakértő" arulja.
Mi is a más negatív faktor az elektromos autónál az akksi mellett? A karbantartást nem igénylő, kb örök életű hajtáslánc? Vagy a majdnem full nyomaték 1 rpm-től? Vagy a kuplung és sebességváltó hiánya? Vagy mi?

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.12.05. 18:25:02

@fidesz maszop dk egykutya: Én ezt elfogadom, csak akkor nem értem, hogy a két hónapja várásolt laptopom megvételekor miért hívták fel a figyelmemet a szakszervizben a töltés jelentségére.

De mindegy is. Az aksi élettartama csak egy a jelentős számú negatív faktorból, amik az elektromos autó ellen szólnak. Persze vannak pozitív faktorok, de egyelőre kisebbségben. Legalábbis az átlag autós szempontjából.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.05. 15:26:28

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: már rég nem ni-mh akksikat használnak. A li-ion akksiknak éppen hogy nem tesz rosszat az összevissza töltögetés, hanem csak a 100%-ra töltés, és a teljes lemerítés, de ezeket egy normálisabb töltésvezérlő már megelőzi.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

2016.12.05. 12:14:52

@fidesz maszop dk egykutya: meg az össze-vissza töltögetés esetén például, amire pl. sokan nem figyelnek. Ezért adnak pl. csak 3-6 hónap garanciát a laptop aksikra, holott a gépet már 2-3 éves garival adják.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.05. 11:08:45

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: tudod az ilyeneknél azt számolják, hogy használják az autót, és ennyi idő alatt belement 2-300000 km... Egyébként az is csak egy tipp...
Keress forrást, én csak a tapasztalatokat tudom elmondani, idő csak akkor számít, ha hagyják mélykisülni az akksit.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

2016.12.05. 07:01:51

@fidesz maszop dk egykutya: Ok, akkor én is felteszem a kérdést: te is ennyire értesz hozzá? (csak azért mert semmiféle statisztikát vagy forrást nem tettél ide a kapacitás időbeli csökkenéséről, hanem beírtad a saját szubjektív véleményed.)

Amit én olvastam erről az ez:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/11/21/most_mar_valoban_megeri_a_villanyauto/

Kiemelve az ide vágó rész:

"Sőt, pont ezért már 7-8 éves korában is nagyon nehezen lehetne eladni ezeket az autókat a várható közeli vég és az addigra erősen lecsökkent akkuteljesítmény miatt. (A 12 éves akkuélettartam is csak tippelt időtáv, hiszen még nem is léteztek olyan elektromos autók 12 éve, amelyek az aktuális lítium akkutechnológiát használják.)"

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

fidesz maszop dk egykutya 2016.12.04. 23:24:03

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: akkor tessék melléteszem az évek alatti kapacitáscsökkenést: 0-elhanyagolható. Az akksik még mindig a használattól használódnak el, és nem az idővel...

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

2016.12.04. 16:44:48

@dukeekud:

Korrekció:"nem igazán támasztja alá a fenti érveket.... ha ilyen tökéletesen, akkor mégt van az, hogy alig van belőlük?"

"nem igazán támasztja alá a fenti érveket.... ha ilyen tökéletesek, akkor miért van az, hogy alig van belőlük?"

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

2016.12.04. 16:44:12

@dukeekud:

Korrekció:"nem igazán támasztja alá a fenti érveket.... ha ilyen tökéletesen, akkor mégt van az, hogy alig van belőlük?"

"nem igazán támasztja alá a fenti érveket.... ha ilyen tökéletesek, akkor miért van az, hogy alig van belőlük?"

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

2016.12.04. 16:41:41

@dukeekud: A Totalcar-on nem ezt olvastam, de lehet, hogy ők tévednek.
Nem tudom milyen technológiájú akksik vannak az autókban, de ha a mobiltelefonokból meg laptopokból indulok ki, meg abból, hogy a használat jellege mennyire befolyásolja az akkuk élettartamát, akkor engem erősen meg kell győzni arról, hogy sokáig fognak működni az autós akksik.

Meg még annyit a dologhoz, hogy az elektromos autók elterjedtsége nem igazán támasztja alá a fenti érveket.... ha ilyen tökéletesen, akkor mégt van az, hogy alig van belőlük?

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

2016.12.04. 16:38:59

@fidesz maszop dk egykutya: Egy szóval nem mondtam. Viszont érdekelne, de látom nem csak politikai témában vagy ilyen fellengzős.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

dukeekud 2016.12.04. 16:31:15

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "és akkor mág nem is beszéltem arról, hogy mennyiben kerül az akksi bele (milliók), ami 5 év után gyanítom cserés lesz, vagy legalábbis erősen csökken a kapacitása."

Marhasag. Atlagos hasznalat, mellett 15-20 evet a mai akkumlatorok is kibirnak.
Es mire a mostani akumlatorokat minimum 10 ev mulva cserelni fogjak, addigra az akkori akkumlatorok tized annyiba fognak kerulni, mint a mostaniak.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása

2016.12.04. 16:12:31

@VHB: Az én hangsúlyaim sem mennek át írásban :-)
Egyébként egyetértek nagyjából.

Bejegyzés: Peak OPEC - Az olajkartell hanyatlása
süti beállítások módosítása